Ingen vanlig lördag!

Ok jag ska bara börja med att säga att nej jag ska inte sluta blogga bara för att jag inte har uppdaterat så mycket om ni tror det. Det har bara varit lite för mycket att göra och lite för fint väder för att jag ska sitta inne framför en dator. Dessutom har jag inte haft tillräckligt med inspiration och bra saker att skriva om och som alla stora bloggar tipsar om så ska man ju hellre inte skriva alls än att skriva tråkigt. Kanske inte så kul att läsa om en helt vanlig vardag utan äventyrliga inslag i Marres liv. Men som sagt var, kul att ni fortfarande hänger med, fortsätt med det så fortsätter jag att leverera inlägg!

Nog om det så ska jag berätta om gårdagen istället. För igår så var det ingen vanlig lördag i Norrköping. Nej igår var det Fias möhippa (jag vet det går en trend i att gifta sig så nu är det dags för kompis nr 2). Erika och Sanna kom till mig redan i fredags kväll för lite planering och förberedelse och igår var det dags. Vi kidnappade henne på jobbet med hjälp av en jättesnäll moderat tant som vi haffade utanför Hageby. Hon fick gå in och leka en missnöjd kund (Fia är frisör) och gav henne en påse med kläder och ögonbindel som hon fick ta på sig. Sen åkte vi hem till mig för lite lunch på gården. Där fick hon gissa på vilka som var med och hon hade rätt på alla utom mig som hon aldrig räknade upp. Hmm! Efter det så fick hon ett plakat och en väska full med kondomer som hon fick sälja på stan. Blev en ganska bra timmpenging där tror hon fick ihop över 300 kr. Vidare fick vi lära oss att dansa syrian dans eftersom mannen i det hela är syrian och det kommer bli ett halvsyrianskt bröllop. Svårt men roligt med syriandans men med lite vin i kroppen ska det nog gå bra. Efter det gick vi på ett välbehövligt spa där alla äntligen fick ta av sig skorna och doppa fötterna i en bubbelpool. Skööööönt! Vi avslutade kvällen med lite mat på Bishops, drinkar på Manesa och shots på Otten. Alla var dock ganska trötta så det blev en ganska tidig kväll för alla utom mig som är av så segt virke så jag hann med en sväng på Palace också. En bra avslutning på en bra dag!




Fia och moderattanten!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se