Är det Marre eller en duracellkanin?

Oj vilken energi jag har haft idag. Helt sjukt. Som värsta duracellkaninen. Lika lite som jag fick gjort igår lika mycker fick jag gjort idag. Fast dagen började inte så bra, den började med att jag sov till 12.40. Jag fick en chock när jag vaknade för jag brukar aldrig sova sålänge. Jag hatar dessutom att sova sålänge för jag tycker det är så onödigt att sova bort halva dagen + att jag aldrig kommer kunna somna ikväll. Men bara för att ta igen att jag redan hade missat så mycket av dagen så fick jag jordens energi och storstädade nästan hela lägenheten (har bara badrummet kvar). Så skönt att få det gjort! Har också hunnit med ett varv runt strömmen vilket inte var lika skönt. Eller det var skönt att få komma ut lite efter en och en halv dags isolering men under de här dagarna så har det varit en pollen explosion och jag glömde såklart ta en tablett innan jag gick. Så förutom att knappt få någon luft och en rinnande näsa så var det skönt.

Ett litet missöde med min städning var dock att Akilles var rädd för dammsugaren så han sprang och gömde sig under soffan igen. Vilket betyder att han sitter fast där nu. Och han fattar inte heller att han ska gå ut därifrån när jag lyfter på soffan så nu väntar jag på att Alec ska komma hem så att hon kan hjälpa mig. En får lyfta soffan och en får dra fram katten. Sen får jag nog spika igen hålen under soffan eller nåt så att han håller sig borta därifrån. Eller har någon något annat bra tips?


       


Ni ser likheterna va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se