Dagen innan dagen med stort B!

Oj vad mycket att göra inför ett bröllop. Men nu ska det mesta vara förberett och brudparet är på hotell i bröllops sviten så nu passar jag på att ta igen mig i lugn och ro med lite ostbågar och vin. Tanken var att jag skulle måla naglarna nu men klant som jag är så tog jag med mig fel nagellack så Moa kommer snart med ett som passar.

Ni kanske är nyfikna på vad som hände igår egentligen så jag kan dra lite snabba drag om gårdagen. För det första så sprang jag och Ida runt hela stan för att fixa allt det sista till bröllopet och vi lyckades tillslut men gissa om vi var helt slut efteråt. Ovanpå det så råkade vi hamna i en olycka. Eller vi var inte med i olyckan men vi hjälpte till. Det var en cycklist som körde in i en bil och flög in med huvudet före i bilen. Ingen stannade så jag bara hoppade ur bilen och sprang fram till henne. Tjejen var så chockad så att hon inte kunde andas så jag försökte lugna henne sen tog vi henne åt sidan tills abulansen kom. Hon fick nog en hjärnskakning tror jag. Man blir lite skakig när sånt där händer, det är otäckt! Min belöning var att brandbilen kom (har en fetisch för brandmän). Som alltid när jag blir nervös eller chockad så börjar jag skämta. Igår kom såklart kommentaren:

- Oj nu kommer brandbilen också. Inget ont som inte har nåt gott med sig.

Tur att det var lättsamma människor där med tanke på situationen. När vi skulle åka hem lite senare så hade ju såkart Ida tappat sin plånbok också. Det var en 11 årig kille som hittade den och ringde till henne och sa det. Tänk vilken kille! Jag blir så glad över sådana människor. I den åldern (och vilken annan som helst för den delen) kunde man bara skita i den och gå förbi men han tog sig tid att hitta ägaren. Han fick lite hittelön som belöning och blev superglad för det. Fler sådana tack!

Nu ska jag ta mig ett glas vin till och ladda om för imorgon. Det är ju en stor dag imorgon. Blir ingen uppdatering under dagen men på söndag får ni veta hur det gått och så får ni se lite bilder såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se