När människan är borta dansar katterna på bordet.

Nu när jag har katterna bor hos mig så har ju jag och Bönan (guldfisken) sovrummet för oss själva. Men i natt när jag låg därinne i friden så hörde jag hur katterna levde fullt ös utanför. Hörde små smällar på sovrumsdörren också men jag trodde typ att de sprang rätt in i den eller något liknande (som om det skulle vara normalt). Men i morse när jag öppnade dörren så klev jag rätt ut i avskavd målarfärg. Blicken vandrar uppåt lite och då ser jag att katterna har vässat klorna i dörrkarmen så att det har lossnat färg. Mitt redan medfödda, dåliga morgonhumör blev inte bättre kan jag säga. Det blev inte heller bättre av att jag gick vidare och såg att de har fått upp min garderobsdörr och dragit ut lite saker därifrån också. Men ok det är inget problem, det är bara att stänga dörren ordentligt. Men vad ska jag göra åt klös/målarfärg problemet? Vågar knappt somna ikväll, vet ju inte riktigt hur det kommer se ut när jag vaknar. Imorgon ska jag hämta lite "fy-spray" som gör att de inte vill gå dit men ikväll då? Ska ha på lite pressad citron och se om det hjälper. Är det någon som har något mer knep?




Jag tror att så fort jag stänger dörren så reser de sig på sina bakben så att de lättare kan göra saker de inte får. Haha tänk er Akilles stå på två ben! Han skulle bli nästan lika lång som mig :-)







Hittade den här bilden också. Kan inte låta bli att skratta fast den är så hemsk. Det är ju djurplågeri att göda sin katt så mycket. Hmm ska nog sätta upp den bilden vid Akilles och Lillans matskål som ett avskräcknings syfte. Skulle verkligen behöva lite knep för att få de att sluta tänka på mat..


Kommentarer
Postat av: Micke

Fy sjutton. en granne har en katt som ser ut så med, helt otroligt, ser typ ut som en Belgian Blue

2009-05-21 @ 23:01:36
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Annika

Vi har oxå en jätte katt som heter Blixten äter o äter o du på tal om shopping jag e precis likadan har kläder i garderoben med prislappar på , hopplöst att sluta , men glad blir man av shopping eller hur.

2009-05-22 @ 10:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se