En dag som kunde ha börjat bättre

Den här dagen kunde ha börjat bättre. För det första så vaknade jag utan röst igen. Helt otroligt jag fattar det inte jag har tappat rösten igen! Var ju inte längsen jag gjorde det sist. Pratar jag för mycket eller är det nåt annat fel på mig? Får väl ägna de här två dagarna till att vara tyst och försöka få ordning på stämbanden.

Sen har vi den andra lite äckligare incidenten som har hänt. Jag sitter i soffan och känner för andra gången den här veckan en svag doft av kattbajs! Kollade under soffan men det fanns inget där och eftersom lukten försvann så tänke jag att det kanske bara var katterna som fes eller nåt. Tills jag går ut i hallen och ser det. Kattbajs! Kollar in i köket och ser bajs spår i mattan! Det har alltså fastnat på en av katterna och sen lostnat i hallen. Jag som hatar kattbajs! Så nu ligger mattan i tvättmaskinen (hoppas att min lilla maskin klarar av den, men jag var tvungen att bli av med det fort) och jag har skurat golvet. Har även krupit runt och luktat på andra ställen inklusive på katterna men jag känner ingen lukt så jag har nog fått bort allt. Men jag säger bara: Uuuääääck!

Akilles verkar i alla fall inte ha tagit någon skada av hans fångenskap under soffan. Han springer omkring och är hur glad som helst. Lillan har också fått lite extra energi sen Akilles kom fram så det är full fart här. Värre är att när de gör något de inte får och jag försöker säga till de så hör de mig ju inte eftersom jag bara kan viska fram ett "nej" tack vare mitt röstproblem. Jaja blir de för jobbiga så vet jag ju hur jag kan göra för att få de lite lugna. In under soffan bara :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se