Får jag presentera dagens blondiner

Dagens blondinskämt är helt klart jag och Elin.

På vårat jobb så har alla samma mobilnummer förutom de två sista siffrorna. Jag fick ett missat samtal från ett av våra nummer och jag börjar fundera på vem det kan vara men kan inte komma på de hur mycket jag än funderar så jag frågar Elin.

Jag: Vem har 21 på slutet?


Elin: Jag vet inte. Hmm är det inte Micke?


Jag: Nej han har 20.. ja det är ju om han har fått ett nytt nummer kanske. Annars kanske det är någon i Västerås.


Tänkte att jag skulle ringa upp nummret och kolla men så kom det något emellan och jag glömde bort det. Men det låg fortfarande i bakhuvudet och gnagde och störde för att jag inte kom på det eftersom jag visste att jag borde veta (jag kan alla nummer). Senare på kvällen satt jag och Elin och tog ett glas vin när vi väntade på att solariumet skulle bli ledigt (perfekt att de har lagt Manesa och ett solarium brevid varanndra) när det helt plötsligt slog mig sig en bomb vems nummret var.

Jag: Men Elin nu kom jag på vem som har 21 på slutet!


Elin: Vem?.... (funderar en stund) Men det är ju du!


Japp det är ju ingen annan än jag som har 21 på slutet och det kom ingen av oss på förrän flera timmar senare. Har fortfarande ont i magen av alla skrattmuskler som fick arbeta rätt hårt en stund.

Fotnot: Hur jag har lyckats att ringa upp mig själv det är ett annat mysterium.......





Inte alltid världens smartaste tejer.. men oftast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se