Jag har varit hemlig

Jag har ljugit för er. Eller kanske inte ljugit mera undanhållit information. Det var ju såklart dags för Idas möhippa. Så i fredags åkte jag i hemlighet till Borås för att möta upp min planeringspartner Moa (Idas svägerska) för att förbereda det sista. Shit vad nervösa vi var för att allt skulle bli perfekt men jag tycker att vi lyckades ganska bra.

Dagen började med att vi kidnappade Ida från hennes jobb. Det var det vi var mest nervösa för att det skulle misslyckas men det gick så bra! Efter att Ida kom till lunchrummet en halvtimme försenad (då höll vi på att dö av nervositet att det skulle gå helt fel) så kröp jag in i rummet med en rosa peruk för att det skulle ta längre tid att känna igen mig och en leksaksbil och en tuta i handen och skrek "här kommer partybilen." Men idén var att jag inte skulle tuta det första jag gjorde så att hon skulle bli rädd men så typiskt mig så ramlade jag såklart på tutan direkt så hon blev superrädd. Men sen hade hon tänkt att jag var en galen vårdtagare (jobbar på hemtjänsten) som var lik mig. Tänk vad ofta jag får höra det! Men när hon fattade att det var jag och vad som höll på att hända så blev hon så chockad och glad så hon började gråta och bara klamrade fast sig vid mig. Den kramen jag fick då gjorde allt slit så värt för det var en sån kram som bara visade hur glad hon var och som bara kan komma helt spontant. Och ja, mina tårar kom också!

Efter det klädde vi ut henne (bilder kommer) och åkte och åt champangefrukost hemma hos en tjej. Sen for vi vidare till ett Activesports center och körde trekamp. Sumobrottning, boxning med jättehandskar och tjurridning blev det där. Så kul! Har aldrig kört det förut men har velat gjort det och jag kan verkligen rekommendera det!

Sen blev det den obligatoriska göra-bort-bruden-på-stan-grejen. Den här bruden fick leka en levande jukebox. Hon fick sälja låtar från en spellista och betalade de extra så ingick dans också. Trodde abslout inte att hon skulle gå in för det så som hon gjorde. Ida du var bäst! Vi hade ont i magen av allt skratt. Hon fick höra låten i mp3 och sjunga med och jag kan säga att hennes version av pokerface med dans kommer gå till historien. Jag var så imponerad!

Sen bar det vidare till ett spa (ni hör ju vilken fullplanerad dag det var). Där hade vi hela spat för oss själva med bubbelpool (som jag inte kunde bada i eftersom jag är nyoppererad) och en bastu. Där drack vi vin, åt ostbricka och körde jag har aldrig. 

Nybadade och fina och lite halvfulla så drog vi vidare till Babbel och åt tapas och drack drinkar. Och sen blev det utgång.

En riktigt lyckad dag alltså och det tror och hoppas jag att Ida också tyckte för hon är verkligen värd allt det bästa! 

Nu har vi en riktigt mysdag eftersom Ida hade räknat med att jobba idag och jag har tagit ledigt för henne.  En perfekt helg! 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt att höra att det blev en lyckad kväll! Puss

2009-03-29 @ 21:50:21
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se