Jag har engagerat mig!

Ikväll har jag samlat en hel hög med vuxen poäng. Jag har varit på årsmöte i min bostadsrätts förening. Förstod faktiskt inte ens hälften av det som sas förutom att vi inte ska bygga den där relax avdelningen med bastu som det var förslag på (typiskt). Svarade mest ja och nej när de andra gjorde det. Skötte mig bra tyckte jag! Den största anledningen till att jag var med var egentligen för att på förra mötet som jag inte var med på så valde de in mig i valberedningen och det är inget jag har lust med. Så jag gick för att säga nej till sånt. Kändes som en lätt sak att göra det innan man gick dit, kändes inte lika lätt när man satt där nere och alla tittade på mig med en blick som sa: Jaha du vill inte ställa upp, ok då vet vi vart vi har dig! Men jag var stark och stod på mig, har faktsikt inte tid till sånt där. Har ett för krävande jobb, ett för socialt liv och för mycket annat att tänka på. Och det är faktiskt sant, jag måste lära mig att säga nej och det här tyckte jag var en bra sak att börja med. Jag tycker att det räcker med att jag går dit en gång om året och svarar ja eller nej, tycker inte ni det?




En vuxen Marre!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag fattar vad du menar när du säger att du inte förstod allt - när de säger att man ska svara via handuppräckning så menar dom HAND-uppräckning, INTE benuppräckning..... ☺

2009-03-13 @ 12:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se