Jag ska laga dig genom att först ha sönder dig!

Johanna hade en självhjälpsbok med sig till fiket i torsdags. Inte för att hon går runt och peppar sig själv och andra hela tiden utan hon skulle lämna tillbaka den till biblioteket. Men i alla fall så blev jag lite nyfiken och började läsa på den. Den första meningen jag läste på baksidan var:

"Världen klarar sig utan dig!"

Hjälp vad peppad jag blev där. Jag känner redan att mitt självförtroende steg med 100%. Har aldrig läst en sådan bok förut men jag måste erkänna att jag blev lite nyfiken nu på vad det kan stå i de. Går de ut på någon slags omvänd psykologi som att först nervärdera dig för att sedan bygga upp ditt självförtroende igen. Allt för att du ska tro att det var boken som hjälpte dig, utan en tanke på att boken i själva verket har gjort att du har hamnat i samma läge som du var innan? Är det så självhjälpsguruna tjänar pengar?

Jag får nog gå och låna den boken nu när Johanna har lämnat tillbaka den. I så fall vet ni redan nu varför jag kanske kommer bli deppad ett tag för att sedan bli mitt gammla vanliga glada jag :-)


                              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se