Istället för midsommardans blev det syriandans!

Efter att ha firat midsommar till sent på natten så var det dagen efter (igår) dags för Fia & Fadis bröllop. Det var bara att förneka trötthet och göra sig fin. Fast helt ärligt så går det ganska bra att bli pigg när man har något kul att fixa sig till. 

Eftersom det var ett syrianskt bröllop så var det mycket annorlunda och spännande. Vigseln i kyrkan innehöll både sjungande bönor, rökelser och en del sånt där glädjejoddlande. Det var även en del applåder och det måste jag säga att jag brukar sakna i svenska kyrkor. Fia var så fin så att självklart började jag gråta när jag såg henne. Vet inte riktigt vad det är med mig och bröllop. Efter det så var det fest på Otten där det var både syriansk mat (en massa mat) och syriansk dans. Det var även svensk dans men det var fler som dansade till den syrianska. Sen så avslutades det hela för en del av oss med en äkta svensk fylla! När vi väl var på väg hemåt så fastnade vi utanför porten där vi tog en morgon cigarett (inte jag men Erika och Sanna) i solen som självklart är uppe kl 5 på morgonen. Vi var där under en timma och under timmen hann vi joddla, få ut Fia som hörde våran joddling, dansa syrian dans, lära ett tidningsbud vart han fick och inte fick köra, röka med några förbipasserade, ta en massa kort och kissa två gånger på gatan. Ja just det ja, jag hann även tappa bort mina strumpbyxor. De jag hade på mig alltså och det var såklart kvällens mysterium!

Har haft en riktigt rolig och mångkulturell helg!








Mupp tärnan (även kallad Erika) som var superfin egentligen.. när hon inte dummar sig längst fram i kyrkan under tiden som 50 kameror är riktade åt det hållet





Kolla på den fina tv:n i bakgrunden....






Fias bröllopspresent från Fadi: En jättesöt bil!













Vårat läger utanför Fia & Fadi














Kommentarer
Postat av: Erika

Sjungande Bönor? -Det ska jag oxå ha på mitt bröllop, viktigt med bra underhållnig på festen ju!

2009-06-22 @ 18:36:00
URL: http://tyrahs.blogg.se/
Postat av: tyra

ååhhh vad fina bilder! vad fina F&F var också¨och vad skitsnygg du va i din klänning! Gud vad jag längtar tills helgen- då ska vi ut och svira :D Är du ledig på fredag? Jag kommer hem torsdag kväll, puss

2009-06-22 @ 20:30:49
Postat av: Linda

Vilka fina bilder, både från midsommar och bröllopet!! Verkar som en lyckad helg :-)



kram

2009-06-22 @ 20:47:49
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra bilder!Complimenti!

Kram

2009-07-15 @ 15:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se