Vad händer på natten egentligen?

Idag var det lite lättare att stiga upp när man kom på att det är sista dagen innan jag har EN HEL DAG ledigt imorgon! Blev ännu lättare när jag kom på att det kommer bli en rolig kväll också då jag ska till Trädgårn med Sandra och hennes kompisar. En perfekt sommartorsdag alltså!

Jag har en liten fråga bara. Hur kommer det sig att en idé kan verka så bra på kvällen innan man går och lägger sig och så dålig när man sedan vaknar? Vad händer egentligen på natten som gör att vi ändrar åsikt så snabbt på bara några timmar. Är det därför uttrycket  "sov på saken" finns, för att man vet att om ett beslut klarar av en natts sömn så är det bra? Detta får bli dagens fråga!



Kommentarer
Postat av: Micke

Det måste vara därifrån uttrycket kommer. Jag har undrat samma sak och kommit till samma slutsats, kul att nån mer kommit fram till samma :)

Men det är som att om man tar ett snabbt, spontant beslut så är risken stor att det är fel. Vilket kroppen kanske hjälper en att inse när man "sover på saken". Bara min teori :)

2009-07-16 @ 10:25:10
URL: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se