Har inte alla fiskar hemma

Har kanske varit delaktig i ett massmord av tropiska fiskar idag. En lastbil hade lastat av en massa varor på våran kaj idag på jobbet men de var inte till oss utan till vår granne, djuraffären. Men vi hade så mycket att göra ( och ok i kanske glömde bort de också) så vi sa inte till de förrän på kvällen. Men innan jag gick över och sa till så gick jag ut och kollade på vad det kunde vara för nåt. Jag höll på att dö av skratt (övertrött) när jag såg att det stog:

"Handle whit care - Living Tropical Fish"


Det hade alltså stått några kartonger med levande fiskar på våran kaj hela dagen! Har ju inte varit bästa vädret idag heller med värsta åskvärmen. Tyckte jag skulle lätta upp stämmningen lite när den inte överglada grannen kom och hämtade de:

- Ja men det är ju tropiska fiskar och det har ju varit lite tropisk värme idag så de har nog överlevt.. hehe

Nej nu ska jag ta min höga nivå av humor och gå och lägga mig!

                                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se