En dag på redaktionen!

Åh äntligen framme i Stockholm och Tyra. Att hitta till Stockholm är lätt men att hitta i Stockholm är bra mycket svårare. Tyra sa till mig att ta den gröna linjen och vart jag skulle gå av. Inga problem, tänkte jag! Kom ganska snart på att det nog skulle bli svårare än vad jag trodde, hittade inte ens till tunnelbanan. Fick fråga mig fram efter att jag hade gått helt fel. Ok kommer i alla fall tillslut på rätt tåg och hoppar av vid rätt station. So far so god! Men sen tog jag ett eget iniativ (ska ju inte göra sånt, att jag aldrig lär mig) och går upp från tunnelbanan och väntar på Tyra. Efter ett tag ringer Tyra och frågar vart jag är. Japp då har jag gått upp från tunnelbanan åt fel håll. Blev lite långa promenader till åt fel håll innan jag äntligen hittde Tyra. Så nu sitter jag här på Veckorevyn helt svettig och hungrig. Men glad i alla fall, har en superrolig dag framför mig!

P.S Trodde att tågresan skulle bli mycket rolig när jag upptäckte att hela fotbollslaget som mötte IFK igår också skulle åka tåg. Men tydligen ligger inte Mjällby i Stockholm det ligger tydligen åt ett helt annat håll så i stället för 20 fotbollskillar så fick jag sitta brevid en sur tant. Min vanliga tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se