Fortfarande röksugen!

Nu är det snart 2 år sen som jag slutade röka för andra gången. Första gången så slutade jag röka på "heltid" men feströkte fortfarande. Men sen så föll jag dit igen, vilket inte är så konstigt om man fortfarande feströker, så jag började röka igen. Men bara ett halvår den gången sen slutade jag helt! Och med helt menar jag helt och hållet, inget feströka ens!! Men fatta vilket gift man har dragit i sig i nästan 10 år (sålänge rökte jag) när man fortfarande blir röksugen 2 år efter man har slutat!! Är glad att jag slipper det där med att gå ut i kylan varje timme, slippa stinka rök och aldrig känna sig fräsch, slippa det där med att ha svårt att andas (en av de starka anledningarna till att jag slutade) och slippa slänga ut en massa pengar på ingeting! Men jag måste ändå erkänna att det finns mååååånga stunder man saknar det också.. som när man väntar på något, som bussen eller tåget, eller när man känner att man behöver en paus på jobbet (konstigt det där att det är ok att gå ut och röka men det skulle inte vara ok om man bara vill gå ut en sväng och bara sitta i 5 min), eller när alla andra går ut, som på en fest eller liknande, att röka är socialt! Eller som nu, den cigaretten jag saknar mest av alla: Belöningscigaretten!! När man till exempel städar och man får belöna sig själv med att gå ta en cigarett efter att man har gjort klart ett rum, eller diskat, eller rensat ut garderoben. Kan fortfarande komma på mig själv att tänka: "Jag gör klart det här sen får jag ta en cigarett" när jag städar. Inte konstigt att jag inte tycker om att städa när jag blir så sjukt röksugen varje gång!! Men nu får jag belöna mig själv med att göra andra saker istället... som att sätta mig och kriva ett blogginlägg om hur mycket jag saknar att röka!!! Kan säga att det inte gjorde mig mindre röksugen........

Ps. Ni får inte tro att jag förespråkar att man ska röka, nej tvärtom, hade aldrig börjat röka så hade jag aldrig kännt såhär! Det är inte värt det!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej igen.. nej det är en rottis kille på 19 veckor vi har nu..

Nej tyvärr våran förra vovve fick flytta till andra sidan..han vart sååå sjuk så han fick somna i mitt knä..det var så hemskt han bara tittade på mej sen la han ner sitt huvud i mitt knä och slöt sina rådjurs ögon. Värsta dagen i mitt liv var det!! usch! Kram sandra

2009-01-16 @ 14:24:07
URL: http://sandratlarsson.blogg.se/
Postat av: Micke

Duktigt att sluta röka :)

2009-01-16 @ 15:20:53
URL: http://www.metrobloggen.se/mickew
Postat av: Linda

Klart vi ska ses snart :-)



KRAAAAAAAAAM & ha en bra helg!

2009-01-16 @ 18:30:56
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se