Kan man få en gullig tatuering, tack!

Nu har jag varit hos tatueraren och spanat lite. Men jag blev inget klokare för det. Ska tillbaka dit snart igen för killen som var bäst på att måla om var lite upptagen men vi hann prata lite i alla fall. Fick ännu några bevis på hur illa den är idag när jag visade de den. Bla när detta samtal utspelades:

Tatuerare nr1: Martin kan du titta på den här. Det är en ehh....
Jag: Ett misstag är det!
Tatuerare nr 1: Ja ett misstag är det
Tatuerare nr 2 (Martin): Efter att han tittat på den "ja ett misstag var det"


Vidare kom de fram till att den tyvärr inte går att göra så liten eftersom det kommer ta lite att täcka den. Sen sa de även att det blir bäst om det är lite färg i och inte bara svart, alltså det behöver inte vara en stor röd ros men lite skuggning är bra tydligen. Helt emot vad jag hade tänkt! Jag hade tänkt en liten helsvart tatuering. Skit också!

Han frågade också vad jag ville ha men jag har ju ingen aning. "
Men vilken stil gillar du då?"

"Jag vet inte... gulligt kanske"
Precis när jag hade sagt det så kände jag hur malplacerad jag var där med en massa tatuerade killar och hårdrocksmusik i högtalarna. Det blev inte bättre av att tatuerarna och de de andra killarna runtomkring började skratta, till och med den stackars killen som låg där med nålen i armen skrattade!

Nu funderar jag faktiskt på att kolla upp det här med att ta bort den istället. Kolla kan man ju alltid göra, bara att jag har ingen aning om vart man ska kolla! Någon som vet? Ska man ringa sjukhuset och bli kopplad till den avdelnng som tar bort tatueringar eller? Gör det ont? Hur mycket kostar det? Blir det ett ärr? Som sagt var, är det någon som vet nåt om det här så snälla hör av er!

                                       

                 På ett eller ett annat sätt ska den bort, frågan är bara på vilket?!

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag googlade det och kom fram till att det är mycket dyrare att ta bort än att göra en ny över. Det kan Det tar tid med, man måste gå på flera behandlingar och kostar minst ett par tusen, beroende på hur stor den är. Sen är det ingen garanti att den försvinner helt...

http://www.kirurg.com/Tatuering/tatuering.html



Vart var du förresten?? Tycker det låter otrevligt att de skrattade..

2009-02-17 @ 21:45:44
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Micke

Så lite så :)



Ok, men dåså :) Jag har ingen tatuering alls, men många vänner och bekanta går dit, de är bäst i stan vad jag hört i alla fall.

2009-02-18 @ 05:35:59
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Svansen

Haha, jag har också ett misstag inristat=)

2009-02-18 @ 10:14:56
URL: http://svansens.blogg.se/
Postat av: Mia

Får man frågan vad det föreställer?? :) Gillar din historia hos tatueraren annars.. ler

2009-02-19 @ 16:13:25
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: maaddiee

Jaa, jag skulle oxå bra gärna vilja veta vad den föreställer ;P

2009-02-19 @ 19:01:50
URL: http://madeleinebirgitta.blogg.se/
Postat av: Sweetatti

Haha låter kanske taskigt, men vad tusan ska det föreställa?

2009-02-19 @ 19:05:05
URL: http://sweetatti.blogg.se/
Postat av: Mitsukai

Den ser liten ut, och rätt blekt. Skulle gissa att det skulle gå på c.8000 att ta bort. Fast det beror ju på vilket företag du anlitar =)

2009-02-20 @ 00:44:46
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Rickard

Bara att googla på laserbehandling +tatuering. Laserbehandling är ju helt enkelt ljus (laser) som absorberas av färgen (bläcket) och som slår sönder färgen. Och det är faktiskt billigare idag än det var förr. Men det kostar en slant ändå. Runt 1000 spänn per behandling och det kan gå åt upp till runt 8 behandlingar. Det borde inte bli några ärr som det blir med kirurgiskt ingrepp (hudtransplantation) däremot blir huden något blekare (konturerna syns något) och svårare att sola på just det stället. Hör med en laserklinik. Fast en konsultation kostar ju det med.



Sedan tycker jag det är jävligt konstigt att tatueraren du hörde med vill ha färg i tatueringen. Att köra över en svart tatuering med annan färg än svart brukar i regel vara lönlöst. Då brukar man få bleka med laser först och sedan köra över. Men det kanske går åt lite färg för att få till det? Däremot har de ju helt rätt i att den lär få bli ganska stor. Antar att det var Martin och (Kalle/Ricky?) på Lucky 7 du snackade med?

2009-02-24 @ 21:18:30
Postat av: Lu

Ring absolut inte till sjukan iallafall, dom kan lätt antyda "haha skyll dej själv".. utan koll aupp nå laser place istället :) Fin blogg btw :)

2009-07-02 @ 11:46:31
URL: http://mlundmark.blogg.se/
Postat av: ove

när man skall ha en cover up...kan man inte alltid få vad man vill!you fucked up!!and now you have to pay....tips:tänk ut ca 5 olika prylar du kan tänka dig,samt 5 prylar du absolut inte kan tänka dig.så kanske 1 av dina ideer funkar.vad är gulligt är nog också väldigt personligt.var det nåt gulligt du sade när du fick dit den tatuering du redan har?hahaha.........

2009-07-11 @ 11:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se