Jag kommer se världen med en ny syn!

Nu händer det grejer i mitt liv! Jag är ju vad man brukar kalla en riktigt glasögonorm (fast mest med linser) ser helt ärligt inte ens handen framför mig utan. Visst man klarar sig med linser men det är så jobbigt att hela tiden hålla på med de och att aldrig kunna bara somna i soffan utan att tänka på att ta ur de innan. Och eftersom jag inte tycker om jobbiga saker och är en handlingskraftig tjej (eller hur?) så har jag nu tagit tag i mitt problem. Så imorse knallade jag iväg till en ögondoktor som gjorde en undersökning på mig och så bokade jag en tid för en laseroperation! Har bara hört bra saker om det så varför ska jag inte göra det? Är supernervös bara eftersom jag verkligen inte tycker om sjukhus och hatar ögon. Men det går tydligen riktigt fort så jag får tänka på hur bra det kommer bli sen så är det värt det. Har fått en tid redan inom en månad så nu måste jag bara försöka få ledigt från jobbet sen är det bokat! Åh spännande!

Orutinerad som jag är så köpte jag ju nya glasögon från Dolce & Gabanna för ett halvår sen för ganska mycket pengar som jag precis har betalat klart. Vad ska jag göra med de nu? Funderar på att sätta in fönsterglas i de för de är ju ändå snygga. Har alltid hatat att använda glasögon men allt blir ju lite roligare när det är otvunget, eller hur?

Någon som har gjort en sånhär operation som vill berätta lite om den?

                      


                                               No more brills!


Kommentarer
Postat av: Micke

Jag har funderat på det, men det är väl rätt dyrt??

Jag använder med linser, men har såna som man kan använda dygnet runt och bara byter en gång i månaden, asbra.

2009-08-20 @ 22:27:51
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Girl

Hej!

Min kille har gjort en sån ögonoperation och han säger att det är det bästa han någonsin gjort! Själva laserbehandlingen är bara lite obehaglig en kort stund, när man börjar se sen så är allt obehag borta och man är bara så jäkla glad att man gjort det. Friheten är underbar, tänk att vakna på morgonen och se allt helt klart! Fantastiskt. Bra beslut! det är en väl vald investering som är värd varenda tusenlapp.

Lycka till! kram

2009-08-20 @ 22:37:52
Postat av: Micke

28 000 menar du antar jag, det smög in en extra nolla där :) Har hört nåt liknande, men att det var så mycket per öga.

Då får vi se sen då, ser fram emot rapporten :)

Ha en bra augustifest.

2009-08-21 @ 05:36:02
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: ellinor

nice:PP

2009-08-21 @ 06:28:14
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se