Äntligen är den min!

I somras när jag var ute och sprang så såg jag den snyggaste rosa Adidas tröjan jag någonsin sett springa framför mig så jag var ju såklart tvungen att springa i kapp den och fråga tjejen som den satt på vart hon hade köpt den. I Thailand svarade hon och la även till att den inte finns någonstans i Sverige. Sen dess har jag inte kunnat sluta tänka på den snygga tröjan så gissa min reaktion idag när Tyra hämtade mig på jobbet och hon har på sig precis en sån. Jag blev ju arg såklart (ingen idé att hymla med att avundsjuka inte är min starka sida) och bara stod och gapade och pekade på henne. Jag blev inte gladare över att hon satt i bilen och skrattade och pekade tillbaka heller förrän jag öppnade dörren och hon säger "den är ju din". Då har gullungarna Tyra och Alec sprungit runt i Thailand för att hitta en sån till mig för att de visste hur mycket jag ville ha en sån och tillslut så hade de hittat en affär där det bara fanns en kvar som de köpte till mig! Åh vad jag älskar de och min nya tröja! Underbara vänner! Skulle gärna lägga ut en bild men helt ärligt så vet jag inte vart min kamera är (det är inte ok men det är morgondagens problem).

Har varit hos Tyra ikväll och försökt muntra upp henne eftersom hennes Lillan (katt) är borta. Helt mysko men helt plötsligt fanns hon inte i lägenheten och de har letet överallt. Jag hade en teori om att hon har råkat få upp ett fönster på den inglasade balkongen med huvudet och när hon hade kommit ut så hade hon fastnat med tassen i skåran man drar igen fönstret med så att hon råkat stänga det igen innan hon ramlade ner. Ingen idé Tyra trodde på dock. En annan teori är att hon har planerat denna flykt ett bra tag och har grävt en tunnel under en byrå som flyktväg och nu lever kattens glada dagar. Om ni har sett filmen "Nyckeln till frihet" så förstår ni hur jag menar. Ingen teori Tyra trodde på heller. Tråkigt är det i alla fall och jag lider med Tyra för jag vet hur det är att förlora en katt. Hoppas hon kommer fram snart!

Nu ska jag läsa lite i min dåliga bok innan jag somnar sen ska jag drömma att jag är ute och springer i min snygga tröja och att alla springer efter mig för att fråga vart den är köpt och att jag svarar: "Den är köpt i Thailand och den finns inte någonstans i Sverige"!

God natt!





Kommentarer
Postat av: Lisa

OOOO...



Gud vad gulligt det är vänner det.



Älskar dig gumman blir det ut i morgon eller...

2009-04-04 @ 00:10:48
URL: http://lisagardfalk.blogg.se/
Postat av: Micke

Om inte annat så är det ett bra sätt att motivera andra att ta till extrakrafterna och springa ikapp dig för att fråga :)

Ärligt talat så låter det som den bästa present de kunde ge dig från Thailand. Önskar man själv hade så omtänksamma vänner :)

2009-04-04 @ 00:44:11
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Tyra

Hahaha du är så rolig- jag är så glad att jag har dej min vän!

2009-04-04 @ 11:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se