Ett stoppljus????




Vad är det här undrar ni säkert nu??? Är det en försenad kräfta?? Är det en vilsen tomat?? Nej det är bara resultatet av första solningen på 2 månader..... oups så det kan gå!!

Kom på idag att min jag-hatar-vintern-jag-hatar-snö ångest inte riktigt har infunnit sig än... faktiskt är att, och det här säger jag bara en gång och jag kommer säkert att ta tillbaka det inom en timma men jag tycker att det var ganska mysigt med snö nu! Det blir ett fint ljus i mörkret och jag får faktiskt julkänsla vilket alltid är kul!!! Att det är kallt och att det blir så slaskigt överallt är mindre kul men just det där ögonblick (för längre än så finns det inte i en stad) när snön har lagt sig och det är alldelse vitt så är det en speciell känsla!!!

Ok det här med kassabok däremot ger mig ångest!! Helt plötsligt blir man medveten om hur mycket pengar man gör av med varje dag och det gör att jag faktsikt inte vill köpa nåt för då måste jag skriva ner det och då blir det mycket mer verkligt. Och jag som alltid har gillat att handla men nu är det inte kul längre... fast det kanske är bra jag vet inte. Ok ni ska få reda på dagens utgifter så får se hur mycket som går åt till ingeting. Tänk då också på att jag har jobbat idag och då ska man ju egentligen inte göra av med pengar! Tänk också på att igår gjorde jag av med mer och imorgon kommer det säkert bli ännu mer! Addera det med de 30 dagarna fram till nästa lön så förstår ni min ångest!! Ok här kommer det:

# Buskort = 100:- (en tyvärr nödvändig sak om jag inte vill frysa ihjäl)

# Handling av mat & tvättmedel = 260:- (tråkigt men nödvändigt)

# Solkort = 200:- (ok kanske inte så nödvändigt men verkligen behövligt... )

SUMMA = 560:-

Låter kanske inte så mycket men som sagt var addera det med resten av månaden........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se