Vart f*n kom discokulan ifrån??

Mer ofta än sällan är mina dagar ett stort äventyr... Japp svårt att ha tråkigt om man är mig!! Idag handlade det om att ta sig hem ifrån Linköping.. Ok ska ta det från början:
Jag tog mig en liten tur till Linköping idag till butiken där för att kolla vilka möbler de har som inte vi har och som jag tycker vi ska ha (jo det är lite som att shoppa på arbetstid, jag har ett bra jobb det har jag sagt va ;-) Mycket givande och mycket kul kan knappt vänta på att få allt nytt så vi kan piffa lite i våran butik!!! Tyvärr hade jag ingen matlåda med mig den stod ju kvar i kylskåpet i Norrpan butiken så vid lunch kännde min mage att det va dags att åka hem... Lättare sagt än gjort! Börjar med att jag ser bussen stå på hållplatsen när jag kommer ut, börjar såklart springa.. springer över hela parkeringen med påsar & allt och när jag har 5 meter kvar..... då åker såklart bussj**eln iväg!! Busschauffören såg mig det vet jag, sprang ju till och med och vinkade ju!! Ok så det var bara att vänta på nästa buss... som gick om 20 min vilket betyder att jag var tvungen att ta ett senare tåg också. Kommer fram till resecentrum, ser på tavlan att det går ett tåg om 3 minuter, jippie tänker jag och börjar springa igen (behöver inte träna nåt mer den här veckan) springer nerför trappan, genom tunneln, ser att de har satt upp en gigantisk, snurrande discokula med röda lampor i tunneln, tar en sekund för att beundra detta, springer upp för trappan och där ser jag: nästa tåg X2000 till Malmö!!! Neeeeeeeeeej tåget till Norköping går ju alltid från spår 2 så jag antog att det gjorde det nu också så självklart kollade jag aldrig vilket spår det gick ifrån!! Springer nerför trappan igen, måste beundra den snurrande discokulan en gång till, upp för trappan och kollar på tavlan.. vad står det efter tiden: Tåg inställt p.ga olycka!!!!!!! Varför händer allt sånt alltid mig??? Ser framför mig hur jag blir fast i Linköping och får sova på stationen och leva på kexchoklad från Pressbyrån i 2 dygn....minst!! Ok nu tog det inte så långt tid.. men tid tog det! Var helt slut när jag väl kom fram........

Så det var dagens äventyr det (med inte så korta drag upptäckte jag nu hehe :-)

                

                 Marre på resande fot.... kan inte gå mer än fel!


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha du e rolig du! Låter som något en annan skulle kunna råka ut för lätt :)

Allt e ok just nu, inne i någon form av höst deppa, men det går nog över snart förhoppningsvis! Just nu bor jag hos rötotten sen flyttar jag till Italien i december och ska göra säsong i alperna! Vi måste verkligen ses o ta igen. Var ju fan i somras vi sågs sist. Hoppas det e bra med dig tjejen. Kram

2008-11-12 @ 22:08:43
URL: http://misschanel.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se