Det börjar lukta jul...

5 saker som gör att man vet att det snart börjar närma sig jul:

1. Coca Cola jul reklamen har börjat gå på tv... tillsammans med Aladdin reklamen  en massa andra reklamer med tomtar i...

2. Hallgolvet översvämmas av leksakskataloger med snö på och smyckes kataloger med dekorativt granris runt klockorna...

3. Alla klipper sig/färgar håret.. man ska ju vara fin till jul!!

4. Allas elförbrukning ökar med 100% av alla advents & julgrans ljus.. men man måse ju erkänna att det blir väldigt mysigt.. och upplyst, vilket verkligen behövs i det här annars kompakta mörkret!

5. Varje lite stund är fullplanerad, det är julbord, det är julklappar som ska handlas, det är mycket jobb (när man jobbar i butik), det är julfest det är.. puh!!! Tur att vi har som tradition i min familj att bara vara hemma och ta det lugnt på julafton så att man får vila upp sig lite efter alla förberedelser!



Min superbästa pappa som förra året klädde ut sig till tomte för grannens ungar... alla som har träffat min pappa kan gissa hur många kuddar han har lagt innaför kläderna...... (min pappa har INTE så mycket tomtemage egentligen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se