Spara vs slösa

Såhär i lönes tider så satt jag och Tyra och disskuterade pengar igår. Vi disskuterade att vi inte är så sugna på att shoppa som vi brukar utan att vi faktiskt istället tycker att det är roligare att spara pengar!! Jo det är sant, vi båda sa det! Jag har ju planerat att åka till Thailand om några månader och självklart vill man spara pengar till det, så jag har verkligen försökt med det. Jag har aldrig varit så duktig på att spara (jo när jag var liten kanske men det växte bort) så det har varit en liten övning för mig, men det har faktiskt varit kul! Det är en skön känsla när man ser att man har pengar på sparkontot och när man ser att de växer!! Ett tips till alla er som ska spara så är det att göra som jag har gjort.. skaffa ett konto som ni inte vet hur ni tar ut pengar på!!! Jag har världens bästa personliga bankman (vuxet va???!!) som jag skaffade när jag köpte min lägenhet och han har verkligen hjälpt mig! Han har satt upp rimliga lösningar som passar just mig, vilket verkligen behövdes!!!
Så för att ta mitt och Tyras sparande av pengar ett steg längre så kom vi på att vi ska börja föra kassabok!!!! Japp, vi ska skriva ner allt vi köper, allt från take away latten till de snygga skorna! Kommer bli supernyttigt att se hur mycket pengar man faktiskt gör av med på ingeting!!! Är supertaggad!! Så nu ska jag snart ner på stan och köpa en fin kassabok (en utgift som såklart kommer att skrivas upp) så är jag redo sen!!!!

Så vad tror ni??? Är det inte dags att haka på spara trenden nu????



Spara med oss!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se