Demens vid 26???

Nu ska jag berätta nåt rikitgt otäckt.. nåt som börjar få mig att tro att jag är riktigt gammal!!! Jag gick till lilla Coop efter jobbet och när jag skulle betala så kom jag inte ihåg koden till kortet!! Jag stog där som ett fån och det var helt tomt i huvudet!! Jag brukar ALDRIG glömma bankomatkoden (hur skulle jag kunna det så ofta som jag använder den???) men nu kom jag inte på den... tillslut så fick jag till det i alla fall och köpet var klart! Jag knallar hem och när jag ska gå in i porten så funkar det inte att öppna dörren fast jag tryckte koden.. blev superirreterad över att dörren var trasig när jag helt plötsligt kom på att jag slog fel kod hela tiden!!! Inte heller så vanligt att glömma sin portkod, inte i min värld i alla fall... Funderade lite sen på vad det var för kod jag hade slagit i stället men kom inte på nån koppling till den.. vart kom den ifrån då???? Jaja sen var det dags att dra igen, hem till Tyra den här gången och då är det ju obligatoriskt att köpa med sig chips.. tillbaka till lilla Coop igen alltså! När jag ska betala ser jag att det är samma tant som sitter i kassan som förra gången och bara av att tänka på den förra incidenten gjorde att det blev helt tomt igen!!! Jag slog en kod men då stog det bara "Fel kod".. "hehe kan jag pröva med olika koder??" frågade jag lite nervöst! "nja tillslut så spärrar de ju kortet" säger den humorslösa kassa tanten tillbaka... ok det gjorde ju inte att det blev mindre tomt i huvudet direkt!! Var tvungen att ta upp telefonen för att kolla om jag hade den inskriven där någonstans men klart att jag inte hade det.. ser hur kön växer och jag kommer bara inte på den!! Panik och prövar lite siffror igen och tillslut så blev det rätt...
Men fattar ni vad hemskt!!! Både bankomatkoden & portkoden som jag annars kan rabbla när jag sover var som bortblåsta!!! Shit vad otäckt!!! Dags att börja ta det lite lugnt kanske.. eller så är det bar att inse att man inte blir yngre!!!

Tillägg: När jag kom fram till Tyras port så slår jag bara koden och går in... hmm är det normalt att komma ihåg hennes kod men inte min egen???????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se