Är du en svensk hjälte??

Sitter och kollar på reprisen av Svenska hjältar nu.. måste säga att det finns en hel del modiga människor!! Svårt att föreställa sig om man själv skulle vara så modig eller inte om nåt skulle hända. Självklart skulle man vilja säga att man är det, men helt ärligt det är lätt att säga när man sitter i en soffa med ett täcke omkring sig och det är en helt annan sak att agera när det väl händer!!! Men jag hoppas verkligen att jag skulle våga göra nåt... Vad säger ni? Hur tror ni att ni skulle agera om ni skulle se att nåt händer?? Skulle ni våga brotta ner en rånare och hålla fast honom i 20 min tills polisen komer eller skulle ni våga klättra in i en brinnande lägenhet för att rädda de som bor där men samtidigt riskera ditt eget liv??
Om jag hör nåt som låter som ett pistolskott eller liknande så brukar jag kolla vad klockan är på minuten i fall nån har blivit skjuten så att jag kan säga den exakta tiden till polisen så att det kan hjälpa de i sin utredning (har kollat för mycket på deckare jag vet) vilken hjälte jag är va??!! Varför inte lika gärna springa ut och kolla vad som har hänt eller om någon behöver ha hjälp?? Nej men någon måste ju hålla reda på tiden också!!!! Ehhhhh......

Hoppas inte modet sviker om nåt händer!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hi hi... jagväljer o va här iaf ;) lägenheten är klar när jag kommer hem, då blir vi änligen grannar =) Hoppas vi ses på nyår, kommer hem på morgonen. Ta hand om dig. PUSS PUSS

2008-12-20 @ 21:54:53
URL: http://justlikealexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se