Hur lång är julen???

Så nu är julen slut..... låg och funderade lite på julen i natt när jag skulle sova och kom fram till en sak. Man tycker ju att julen tar slut så himla fort, man stressar, planerar och förbereder så lång tid innan och så bara "poof" så är julen över!! Så jag låg och funderade på varför man lägger ner så mycker energi på bara en dag och kom fram till att julen handlar ju inte bara om en dag! Nej julen handlar ju lika mycket om alla förberedelser innan, julafton är ju bara höjdpunkten på det hela, "the grande finale" så att säga! För hur stressigt, svettigt och ångestframkallande förberedelserna innan än är så är det ju det julen handlar om.... och erkänn,  vi tycker om det också :-)

Så har ni haft en bra jul????? Själv har jag haft en helt underbart mysig jul som alltid! Jag, mamma & pappa (brorsan tycker inte om jul så han stannar hemma) låser in oss i deras hus i 24 timmar och bara tar det lugnt, umgås, läser, tittar på Kalle Anka, äter mat, delar ut klappar och har det så bra!!! Kan faktiskt inte tänka mig en bättre ut än det!! Inget stress eller jäkt bara ta dagen som den kommer!!!! Fick en massa roliga julklappar också b.la SATC boxen och ett Thomas Sabo armband och en skoberlock till det  och en Gucci parfym!!! Är supernöjd med mina julklappar!!!!!!!!!

Nej nu är det dags att duscha och hoppa i sängen, ska ju upp tidigt imorgon och förbereda rean!!! Bor ni i Norrköping så kom förbi Nordik imorgon det kommer bli en superbra rea!!!!!!!!!

P.s Som ni märker så är jag inte ute och festar ikväll... nej som ni vet så äter jag pencillin men jag hade i alla fall tänkt att gå till Tyra en sväng för att säga grattis eftersom hon fyller år och skulle ha fest... nu har hon inte det.. varför??? Hon vaknade med feber och en tennisboll i halsen... hmm känns det igen?? FÖRLÅT GUMMAN!!!!!! Vi får ta igen det på nyår.....



Vår charmiga gran, mamma älskar julgranskulor :-)




Ena halvan av vårt julbord.......



Min söta mamma lagar julmat.. fick tyvärr inte med min pappa på nån bild.....




Mitt älskade Thomas Sabo armband... nu vet ni vad ni kan köpa till mig i födelsedags presenter framöver, behöver massor av berlocker att fylla upp det med :-)


Kommentarer
Postat av: Micke

Min jul har varit bra....Btw, ifall du undrar vad det är för en filur som kommenterar ibland, så hittade jag din blogg via Tyras. Asbra :)

2008-12-25 @ 23:32:38
URL: http://www.metrobloggen.se/mickew
Postat av: Hanna

Åhhh, fick du armbandet?! Du har verkligen varit snäll i år! Kram!

2008-12-26 @ 22:36:51
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se