En helg i julens tecken....

Oj dålig uppdatering nu jag vet... sorry!! Har haft fullt upp ihelgen.. men hur kul som helst!!! Hade en perfekt mor & dotter dag i Stockholm i lördags med mamma. Vi kollade på julskyltningen, gick på marknaden i Kungsträdgården och i Gamla stan, fikade, kollade lite i affärer (men shoppade faktiskt inte så mycket) och så åt vi 3-rätters middag!!! Som sagt var en helt perfekt dag och jag önskar att den inte var över... Tack mamma för att du är du!!!! Du är bäst!!!!

Sen på söndagen så var vi på en julmarknad i Vingåker på slottet också mysigt! Sen blev det en sväng till mormor också som fyllde år och åt smörgåstårta och satt och prata så att vi glömde bort tiden! Jag verkligen älskar när mormor & morfar berättar om när de var unga och hur det var när de växte upp.. de har så mycket att berätta och det är svårt att fatta hur mycket samhället har förändrats! Kan sitta och lyssna och fråga hur länge som helst på de när de börjar berätta!!!

Men helgen var inte slut där... nej vidare sen i ilfart (vi glömde ju bort tiden) hem för att bara mellan landa sen direkt till Linköping för den årliga glöggkvällen hemma hos Stefan. Hur mysigt som helst, det är pepparkaks bak, lussebulle gräddning, glögg, julskinka, risgrynsgröt & såklart klä granen!! Allt detta med en maaaaaaaaaaassa härliga människor och man har invigit julmånaden!!! Stefan är bäst på att ordna sånna här saker!!!!

Jaha så var man tillbaka i vardagen igen då... blev inte mycket vila nu heller men det gör inget för jag har haft så kul! Och i helgen bär det av till Göteborg för att jobba i butiken där... är supertaggad för det!!!! Har väldigt mycket planerat denna vecka bara.... känner dock att jag måste börja ta det lugnt annars kommer jag nog inte orka mycket mer! Hoppas alla ni mina nära & kära runtomkring mig har förståelse för om jag kanske kan verka lite tråkig som inte vill hitta på lika mycket ett tag! Men självklart vill jag fortfarande att ni ska fråga om jag vill med om det händer nåt kul eller om ni vill träffas men jag kanske inte alltid svarar ja! Måste ta igen mig lite så att jag orkar mer sen :-) För ni vill väl ha kvar gamla glada Marre och inte trötta tråkiga Marre??? Får planera en jättefest sen när jag känner att jag har kommit ikapp mig själv för att kompensera en tråkig period, det låter väl bra!!!!??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se