Stanna upp och tänk efter!

Jag fick en bok av min chef som han sa att jag skulle läsa, "Vart är du på väg och vill du dit?" av Christian Olsson. Jag är inte så mycket för fakta böcker så jag började läsa den utan energi men efter bara en halv sida så var jag helt fast. Älskar psykologi, det enda ämnet jag faktiskt fick MVG på och som jag tyckte var riktigt intressant i skolan. Hade glömt bort hur kul det är att läsa om det! Boken handlar om hur lätt du kan förändra ditt tänk för att nå dit du vill. Te.x om du vill vara glad så kan du ändra tänket så blir du glad, pröva bara att le så känner du dig genast på bättre humör. Den handlar också om hur vi påverkas av andra och även om att dina tankar läcker. Man kan aldrig helt dölja vad du tänker. Och nåt av det som jag fick en riktigt tankeställare av, att man aldrig är nöjd att man alltid vill ha det som man inte har, och att när man är gammal så kommer man inte att ångra det man har gjort utan det man inte har gjort. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om denna bok men jag tycker ni ska läsa den själva, jag lovar att den får en att tänka efter! Mitt favoritcitat hitiils (har inte läst klart den än):

"En frisk önskar tusan saker medans en sjuk bara önskar sig en!"

Så tänkvärt! Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa vidare!


             

Kommentarer
Postat av: Michalw

Tycker om att läsa om sånt med, den där boken kanske man skulle kolla upp när man är klar med dem man har :)

2009-10-14 @ 08:01:13
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Loof

Jag är fan mitt i ett helvete, jag skulle behöva lägga rabarber på ett ex av den där luntan. Jag behöver bli glad igen, är det säkert att den där boken hjälper?

2009-10-14 @ 08:37:23
URL: http://loof.blogg.se/
Postat av: Beauty By Beata

Ja, just det Tyra sa det! Fan vad kul. Klart vi ska mötas upp. Frågan är om jag har ditt nr? Hmm.. Får fråga Tyra annars. Så kan vi ju ringas imorgon eller på lördag förmiddag. Puss

2009-10-15 @ 22:28:19
URL: http://beatas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se