Får folk bete sig hur som helst?!

En del människor borde verkligen inte få jobba i något som helst yrke där de får träffa andra människor. Till exempel gubben som körde buss 117 imorse. Detta hände:

Eftersom det regnade ute så bestämde jag mig för att åka buss till jobbet. Eftersom jag inte hade några pengar på busskortet så skulle jag skicka efter en såndär sms biljett. När jag kommer fram till hållplatsen så kommer bussen samtidigt så jag klev bara på.

Jag- Vad är det för nummer man skickar efter sms biljett till?

Ful busschaufför med en supertaskig attityd röst- Det förstår du väl att du inte kan kliva på en buss och fråga. Det måste du ju ha fixat innan! Du får gå ut och leta efter numret!


Det är sant han sa så! Som jag skrev innan så regnade det ute men jag blev så chockad och arg så det enda jag fick fram var:

"Men då får du fan inte åka utan mig!"

Sen var det bara att knalla ut och leta efter där j**la numret. Tror ni att det stog utanför någonstans? Nej såklart inte så lite blötare och mycket mer förbannad så fick jag gå tillbaka in i bussen och fråga vart det stod någonstans. Tur för mig så stod det en mycket snällare busschaufför brevid (de skulle byta) som klämde fram det.

Får folk verkligen bete sig så? Och det värsta utav allt: Varför kommer man alltid på i efterhand vad man ska säga för något tillbaka!




 

                                         

Kommentarer
Postat av: Linda

de som kör lokaltrafik är för jävliga :-(

2009-10-26 @ 22:58:28
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/
Postat av: Michalw

Har med upplevt det där. Numret står inte alls på de flesta hållplatser verkar det som. Dessutom är det nya systemet med kontantfritt grymt dåligt planerat. Alldeles för få ställen där man kan ladda värdekort och sånt. Där jag bor finns det inget i närheten.

2009-10-27 @ 05:49:38
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: emma

Amen, skämtade han eller??!!! Det är för f-n klart att han ska ha koll på det och kunna lämna ut det...svårt att ha ett nummer som gäller jobbet i huvudet då? Och sen att dumförklara dig oxå? Vaddå alla kan väl inte veta hur det går till? Ex jag själv åker ALDRIG kollektivt...Puss

2009-10-27 @ 14:19:31
URL: http://emmaemmi.blogg.se/
Postat av: Peter

Jag vet exakt vem det är,en gråhårig man,runt 50,smal,han lämnar aldrig nummret till SMS-biljett även om man frågar på det snällaste sättet.



Jag kan tala om för dig att du inte är den första personen han gör så emot.

2009-10-27 @ 16:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se