Det var mera en pinne än en sticka

Jag fattar inte hur jag lyckas med allt. Allt konstigt som man egentligen inte ska lyckas med. Igår lade jag till ännu en sak på min nu allt mer långa lista över "konstiga-saker-jag-lyckas-med".

För att ta det från början så gick jag bara emot en pallkrage på jobbet, jag bara toucha den lite lätt. Kände då att jag fick en liten sticka i benet så jag gick till toan och skulle ta bort den. Men när jag tar av mig byxorna så ser jag den inte. Trodde inte att det fanns nåt där tills jag kände lite på benet och känner en 2 cm lång sticka rätt in i benet!! Att jag inte såg den var för att den inte låg under skinnet som vanliga stickor brukar göra utan den hade gåt rakt in i benet! I panik så sprang jag och hämtade Elin som satt och tryckte och klämde på mitt stackars ben men när hon säger "jag kanske kan göra ett nytt utgångshål" så satte jag stopp. Så jag fick ringa sjukvårdsupplysningen. Kul samtal: "hej jag har fått en sticka i benet, vad ska jag göra?" Men den snälla tanten förstod allvaret och hörde nog paniken i min röst så hon bokade in mig på en jourmottagning. Där så kollade en sköterska lite snabbt på det och sa att det här var ett fall för läkaren. Sagt och gjort. Läkaren fick komma med kniven och skära bort den. En 2 cm lång sticka som satt 1 cm rätt in i benet. Den satt så djupt att de inte hittade den först men efter lite grävande så kom den ut. Men eftersom de hade fått gräva så mycket så hade jag ett öppet sår så nu har jag fått sy 3 stygn och kommer få ett litet ärr. AV EN STICKA!!!!!!! Snälla om det finns någon mer ute i världen som har lyckas med samma sak så hör av er för just nu känner jag mig som den enda i världen som skulle kunna lyckas med något sånt här.

Snälla Elin följde med mig och höll mig i handen (undrar vem det var mest synd om, mig som de skärde i eller henne som fick sin hand sönderkramad). Efter hela ingreppet så tyckte vi att vi var värda något kul så vi åkte till Linköping och gick ut med våra vänner där. Kände att jag behövde bli full innan bedövningen släppte och det är något jag verkligen rekomenderar.

Så där har ni en helt vanlig torsdag i Marres liv.



En skräckslagen Marre på operationsbordet




Världens bästa Elin som följde med




Ursprungskällan till det hela




Och här har vi stickan. Men håll med om att det mera ser ut som en pinne än en sticka? Vi kan säga det i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj, så illa det kan gå...:-/

Bra att du belönade dig efteråt, det var du absolut värd...;-)



// Kram, kram!!

2009-03-27 @ 10:31:18
URL: http://www.sabosblogg.blogspot.com
Postat av: Lisa

oj oj.. så kan de gå när inte haspen är på...



Hur mår du nu då gumman?



Tur att du inte behövde amputera!

2009-03-27 @ 11:18:14
URL: http://lisagardfalk.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag döööör, hur lyckas du alltid gumman. Tänkte ringa dig nyss o fråga om vi ska se let´s dance, men så kom jag på att du inte är hemma, din lilla rackare... Hoppas du har trevlig nu i helgen... o benet läker... oftas bättre med alkohol... hm... Puss PUSS

2009-03-27 @ 15:54:45
URL: http://justlikealexandra.blogg.se/
Postat av: Micke

Har nog aldrig hört om nåt liknande. Själv har jag lyckats få nyponfrön i benet, som de fick gräva ut. Men ditt var värre

2009-03-27 @ 18:00:38
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: a

Har aldrig hört nån annan tyvärr...Men stackars dig! Tur att du fick bli full i alla fall..:) puss puss

2009-03-27 @ 19:31:11
URL: http://emmaemmi.blogg.se/
Postat av: Jonte

du hade ganska tur ändå

tog ut en 7 cm sticka igår, inge skönt alls! :)

2011-04-14 @ 20:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se