Nu är det fullt krig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Obs: Detta inlägg innehåller en hel del ilska & svordomar!!! Ska försöka göra en lång historia kort:

Ovanför mig bor en gammal tant på 90+ som är sängbunden men vägrar flytta till ett hem. Hon är nästan helt döv men envisas ändå med att lyssna på radio så högt att alla i huset kan lyssna med henne. Mitt sovrum ligger precis under hennes vilket betyder att radion lika gärna kunde stå i mitt sovrum, jag skulle höra den lika bra. Saken är den att hon lyssnar på den där J**la radion till 12-halv 1 på natten till hemtjänsten kommer och byter blöja på henne och då stänger av den. 12-halv 1 alltså!!! Varje kväll så ligger jag och bara vrider mig i plågor av hennes P4 och kan inte sova och jag har sagt till måååånga gånger och ibland har det blivit bättre men sen blir det sämre igen. Hon vägrar ha hörlurar och när hemtjänsten förökte sätta in en timer (hon somnar ju ifrån radion) då fick hon raseriutbrott och sa att det var ett intrång i hennes privatliv!!! Men hallå, som om hon inte gör intrång i mitt privatliv då med sin j**la radio!!!! Men nu kommer det värsta: Inatt var det olidligt högt så imorse hörde jag när hemtjänsten kom och då stannade jag henne i trappuppgången och sa att nu måste de göra nåt igen. Men vet i vad kärringj**veln har sagt?????!!! Jo att jag borde flytta för jag kom hit sist!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fattar ni att hon har sagt så????!!! Innan har jag haft lite dåligt samvete för att störa en gammal, sängbunden tant men allt det försvann när jag fick höra det, nu j**lar nu är det fullt krig, kärringen ska bort!!!!!!!!!! Hade det varit jag som är yngst i huset som hade spelat musik så högt varje natt till halv 1 då skulle jag ha blivit vräkt för längesen!!! Hon är den mest respeklösa människa jag någonsin stött på!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ok, det blev en ganska lång historia ändå, men jag var tvungen att få ur mig allt. Och alla ni som tycker att jag överdriver och ska låta en gammal tant vara ifred kan komma och försöka sova hos mig en natt så får ni se hur det är!!!!!!!!!! 

Kommentarer
Postat av: Micke

Fy fasen, känner nog ingen som frivilligt skulle byta med dig. Jag har haft störiga grannar med, men inte lika som din tror jag knappast. Men de spelade musik sent var och varannan kväll. Sen när jag hade fest en gång, första gången på de 3 år jag bott i den lägenheten så ringde DE och klagade. Jag blev asförbannad. Kort efter flyttade de som tur var. Men grannarna som kom efter väsnades som fan på dagtid, tills jag drog på elgitarren på nästan högsta volym, kändes som hela rummet skakade. Då var det tyst en vecka typ haha. Skulle ändå flytta då, därför gjorde jag så för att jävlas :)

2009-01-21 @ 20:23:24
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Maria Lilja

Ha ha.. rolig historia, men jag förstår att det inte är roligt för dig. Jag hade reagerat på precis samma sett. Har också haft hemska (äldre) grannar... men nu är dom ett minne blott å vi bor hur bra som helst. Vi hör inget å våra grannar hör inget! Kan det bli bättre??



Ha det så bra



Mia

2009-01-21 @ 20:43:28
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: emelie

haha nej gud vad jobbig! :O

2009-01-21 @ 22:47:36
URL: http://digna.blogg.se/
Postat av: Alida

Guud vad störigt, jag lider med dig. Är precis nyinflyttad o har inte hört ett knyst från mina grannar än..hm borde man hälsa på dom? Typ plinga på o presentera sig..? Känns ju konstigt

2009-01-21 @ 23:27:00
URL: http://peplis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Givetvis krig!!! Det värsta är att du inte kan köra med samma medicin, eftersom hon inte hör! Detta kräver planering min vän...

2009-01-22 @ 09:58:48
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se