Hur man bryter ett beroende!

Jag har ett beroende.. ett beroende som har blivit större efter julen, ett av de farligaste beroenden som finns: Sockerberoendet!!!! Jag äter nästan ingen mat, bara godis!! Nyttigt?? Nej! Vettigt?? Ännu större nej!! Men jag har en plan, en plan för att bli av med det... fram till och med på torsdag så får jag äta godis (man skulle ju kunna tycka att man ska sluta dan efter nyårsafton men tänk på att torsdagen är en bakis dag och på en bakisdag måste man få äta onyttigt) så nu ska jag äta så mycket godis i 3 dagar så att jag tröttnar på godis sen!! Jag ska äta så mycket godis så att jag kommer må illa varje gång jag ser en godisbit i flera veckor framöver... låter det som en bra plan???? Jag tycker det :-)   

Bara 1 dag kvar sen är jag ledig i 2 dagar.. Längtar fakttiskt riktigt mycket till nyår i år! Brukar inte göra det, nyår är alltid så hypat, det ska vara så bra, så kul och så perfekt men det skiter sig alltid! Men efter en penicillinkur så är jag riktigt fest sugen! Dessutom har jag redan köpt en klänning att ha på mig, och jag ska fira med Tyra & Alec så det känns som om förutsättningarna för en lyckad kväll är rikigt bra!!! På dagen ska jag och Victoria gå en sväng på stan, jättelängesen  jag gick på stan, jättelängesen jag träffade Victoria så det ska bli kul! Sen ska jag träffa Alec hemma hos Tyra så blir det lite mat och lite Buzz innan vi drar vidare och festar med några kompisar till Tyra... närmare bestämt 9 st killar!!! Ni kan ju räkna ut min singelmatte själva, Jag, Tyra, Alec (som är upptagen) och 9 killar!!! Kan året börja bättre för en singeltjej??? Sen på nyårsdagen ska jag bara ligga hemma och ta det lugnt och ha en bakis dag, ska faktiskt bli skönt det med!!!!!


                            

                                                    Gott nu men ush sen!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Den där strategin testade jag med för ett tag sen, funkade bra faktiskt. Så lycka till :) Gott nytt år

2008-12-29 @ 22:29:52
URL: http://www.metrobloggen.se/mickew
Postat av: Micke

Den där strategin testade jag med för ett tag sen, funkade bra faktiskt. Så lycka till :) Gott nytt år

2008-12-29 @ 22:30:42
URL: http://www.metrobloggen.se/mickew

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se