Singelbidrag åt folket!

Det finns många fördelar med att vara singel (de kommer i ett annat inlägg) men en stor nackdel är att allt är mycket dyrare när man är själv som hyra, el, inernet, kabeltv ja allt som har med hemmet att göra. Allt det där är man ju två och delar på när man bor i hop med nån. Många av mina kompisar kan inte fatta att jag har så mycket räkningar varje månad men om man tänker på det så har vi ungefär lika mycket om man skulle dela mina räkningar på två (ok om man bortser från alla mina avbetalningar då eftersom jag har hamnat i avbetalningsträsket). Är det inte lite orättvist att jag som singel måste betala dubbelt så mycket varje månad som de som är sambor?? Så min fråga är alltså: Är det inte dags att införa singelbidrag snart??? Ett bidrag till hemmet som kan hjälpa till med boendekostanden varje månad?? Inget socialbidrag alltså för att man inte klarar sig som det är i samhället utan bara ett litet bidrag som gör det rättvisare att leva lika! Samhället är mest byggt på att alla ska vara par/sambo men alla vill faktiskt inte välja att vara det.... Så singelbidrag åt folket!!!!!!!!!!!!!!!!


Håller ni med eller är ni emot????


                                                      

Kommentarer
Postat av: Erika

Tänk så här då: vi som e sambos delar ju även på bostadsytan och maten och telefonen (som du får ha i fred) och det går åt mer el, mer mat, mer toapapper osv....

Nu ska jag titta på Armagedon

Kram hej

2008-10-16 @ 14:31:34
URL: http://tyrahs.blogg.se/
Postat av: mamma

Hahaha, vad sägs om att åka hem till mamma och äta lite oftare. Men jag håller med att det kostar mer att bo ensam, man har ju samma kostnad i princip som när man är två. Du kanske kan ha en inneboende... nej förresten, var ska då jag sova när jag kommer ;)

2008-10-17 @ 09:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se