En rökt Marre

Så har man lyckats att göra något annorlunda idag med. Idag fick jag igång brandlarmet. Orsak? Jag försökte laga mat. Ett litet tips till alla er som har en brandvarnare hemma. Kolla innan ni sätter upp den hur man får den att bli tyst. För när det väl tjuter så är de ganska lätt att få panik om man inte hittar någon knapp att stänga av den med. Inte heller lätt att veta hur man får bort locket så det kan lätt hända att man sliter ner hela saken och drar ut batterierna. Frågan nu är: Hur ska man få ihop den igen? Lever i en dimma nu, bokstavligt talat för jag kan ju inte öppna några fönster eftersom jag har två katter här som har en förkärlek för att hoppa ut, oavsett hur högt det är (Akilles från tredje våningen och bröt båda frambenen och Lillan från andra och var borta en vecka). Ögonen rinner och gör ont och jag känner att jag börjar lukta inrökt bacon men så är det när man är fostermamma, man får sätta sig själv och all inredning som man får sanera senare i andra hand!




Känner mig lika rökt som jag var röd här... ehhh...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se