Hur mycket vill NI riskera?

Jag får många kommentarer om min bilkörning (inte här utan i verkliga livet, världen utanför dataskärmen) och jag är själv väldigt duktig på att kommentera andras när jag åker med i bilen. Det är inte det att jag vill verka jobbig och tjatig utan det är faktiskt så att jag många gånger är rädd. Och det är fler som borde vara det. Kör inte för fort för att hinna fram i tid och gör absolut inte dumma omkörningar bara för att komma om de som håller hastighetsgränserna. Hastighetsgränserna finns där av en anledning. De är satta efter hur säkert det är att köra där. Glöm inte det! Och släpp tanken det händer inte mig för det vet du ju egentligen inte förrän det verkligen händer eller hur?! Och om du inte bryr dig om dig själv så bry dig om dina anhöriga som får ta emot samtalet om att en olycka har hänt. Tänk er in i deras situation och fråga dig själv om det är värt det.

Förr brydde jag mig inte heller, men förr var det mycket som jag inte brydde mig om. Idag bryr jag mig. Både om mig själv och de runtomkring mig. Börja göra det ni också!



Jag är superkoncentrerad när jag kör bil...





..inte ens när jag posar så släpper jag ögonen från vägen. Det kan hända mycket på en sekund! 

Kommentarer
Postat av: Micke

Mycker bra skrivet. Har själv åkt med folk som kört som formel 1-förare på vägarna, då kan man snacka om att vara rädd.

2009-06-27 @ 21:07:45
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Alexander

Duktigt tjejen!

2009-06-28 @ 15:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se