Fyndat i regnet!

Det lyckades bli en ganska bra dag trots brist på sol. Tog en skön runda runt strömmen, städade lite och tagit det lite lugnt hemma. Sen har jag tagit en liten sväng på stan där jag bara strosade runt och hade det bra. Jag fyndade lite också fast jag vet att jag inte ska. Men ibland så mår man bra bara av att köpa lite småsaker, det är som balsam för själen som jag brukar säga (i försvarstal till mig själv). Jag har spräckt min second hand oskuld idag också! Jag har aldrig i hela mitt liv köp något i en en second hand butik förut, har faktiskt knappt ens varit inne i några förrän på sista tiden då jag har tvingat mig själv dit. Det är inte så att jag bara måste ha nya saker utan det är det där med min bacillskräck som sätter stopp. Gammla grejer = grejer med baciller på. Men jag har som sagt var övat mig på att gå in i second hand butiker och efterhand har jag till och med provat lite kläder och i dag va det alltså dags för slutprovet, att faktiskt handla något med sig hem. Det blev en sommarväska som kommer få följa med på många äventyr de närmaste månaderna. Vet i vad det bästa med dagen är? Jag är ledig imorgon också..



Mitt första seconhand fynd!





Mitt första seconhand fynd på plats.. tillsammans med min nya tunika. Har redan en röd sen innan men jag tycker så mycket om den så det fick bli en svart också. Och vet ni?! Jag tycker ännu mer om den svarta!





En klänning fick också följa med hem. Perfekt till både vardags och fest i sommar. Den kommer bli super till nästa mango drink på Manesa.





Ett par flipflop till sommarens sol och bad måste man ha. Jag vet att jag köpte ett par förra året men jag hittar de inte någonstans. Bara för att jag satsar på ett par nya nu så kommer de väl de gammla komma fram för det... Sommarens doft i Acos hudlotion fick det också bli. En hudlotion jag verkligen kan rekommendera!

Kommentarer
Postat av: Micke

Second hand är undersattat tycker jag. Har själv varit lite anti mot det, förutom loppisar. Men nu har jag fått smak på det och vill upp till Sthlm nån gång i sommar och kolla lite second hand där, ska vara bra där har jag hört :)

2009-06-02 @ 21:50:49
URL: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se