Feel the girlpower, stå på dig!!!

Wow vilken girlpower film jag såg nu! Elisabeth the gold age (tror jag den heter) som handlar om Englands drottning Elisabeth som levde på 1500-talet. En tjej som verkligen stod på sig!!! Hon vägrade att gifta sig och skaffa barn fast hela landet satte press på henne om det! Istället levde hon som hon ville och styrde landet med kontroll.. lyssna bara på detta citat, ett citat man man kan upprea varje gång man får frågan med en nedlåtande ton, varför är du singel???

"Jag kallas jungfrudrottningen. Ogift, jag har ingen herre. Barnlös, jag är mor till mitt folk. Gud, ge mig styrka att bära denna värdiga frihet. Jag är er drottning. Jag är mig själv."


Jag är inte feminist, men jag förespråkar gärna ett roligt singelliv, man klarar sig i dagens samhälle utan en man. Det är inget fel med att leva själv, det är inget ofrivilligt liv, det är nåt man har valt. Kom ihåg det!


Dåtidens girlpower....



Dagens girlpower....... hehe....


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag har sett den. Hade inga förväntningar, men fan den e bra!

Puss!

2009-01-30 @ 10:06:40
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se