En modig jag med fobier!

Många ser mig som en modig tjej. Eller några. Ok det kanske finns nån lurad liten människa därute som tror det i alla fall.  Men bara för att ni inte ska få fel bild av mig så ska jag nu outa några av mina konstiga och inte så konstiga fobier:

# Ormfobi: Ingen konstig fobi kanske men den stannar inte vid att se en orm på backen och skrika till. Nej den sträcker sig så långt som att jag inte ens kan se en på bild. Funderar starkt på ett lagförslag som säger att man måste sätta ut en varningstext på framsidan av tidningen om det finns en bild på en orm några sidor bort.

# Handledsfobi: Japp det är precis vad det låter som. Jag har en fobi för att titta på handleder. Inte hela handleden men undersidan av den. Kan inte heller ta på den, eller överhuvudtaget vända den uppåt inte heller se någon annan göra det. Största skräcken är ett papper mot handleden som skär ett sår!

# Spott & dregelfobi: Allt som har med vätskan ifrån munnen att göra. Ok att kyssa någon räknas inte till det här men så fort jag ser spott på gatan så måste jag ta stora steg runt eller om någon dreglar så att jag ser det mår jag riktigt illa.

# Sprutfobi: Kanske en vanlig fobi och såklart så lider jag också av den.

# Bacillskräck: Vet inte om det räknas som en fobi men det är något jag lider av i alla fall. Riktigt mycket! Värst är pengar, man har verkligen ingen aning om vart de har varit innan de landar i min hand. Kan bli ganska jobbigt när man jobbar i butik som jag men så har jag helt uttorkade händer av allt tvättande också. Något mer som står högt på listan av bacill saker är barnleksaker. Barn suger på allt och där kommer dregel fobin in. Dessutom tar barn i allt (innan de stoppar det i munnen) och då kommer det en massa baciller på leksakerna som inte borde vara där. Bacill listan kan göras lång så jag tror att jag stoppar här.

Så nu har ni kommit en liten bit närmare sanningen om mig.

Kommentarer
Postat av: Micke

Min mamma har med sån ormfobi. Är det en orm på TV så byter hon kanal.



Annars har jag själv en del fobier, värst är nog min löjligt enorma spindelfobi, eller de flesta insekter egentligen, men mest spindlar. Bakom glas, på bild eller på tv går bra. Men annars är jag livrädd

2009-02-20 @ 15:04:28
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: ida

Gumman då ja som tycker du e så duktig att torka snor på mina barn=) puss på dej

2009-02-20 @ 17:13:59
URL: http://idaajax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se