Vart finns den rätte???

Jag har tänkt lite på det där med vart man kan träffa potentiella killar. De två vanligaste ställena är krogen och jobbet men jag vet inte om det passar mig. Visst jag kan ragga upp eller bli uppraggad på krogen, men hur ofta träffar man killar där som man skulle vilja träffa igen? Och på jobbet.. nja tycker jättemycket om mina jobbar kompisar men det är nog inga som jag kan tänka mig på mer än det vänskapliga planet. Så vart kan man träffa någon då??

Ett ställe kan ju vara alla dessa dating sidor på internet. Den stora rädslan för en fegis som mig är då att träffa någon helt fel, en psykopat eller liknande. Vet inte riktigt om jag tror på det heller, men det finns härliga bevis för motsatsen! Ta min bästaste Ida som träffade sin Magnus på en telefonchatt för några år sedan. Det dröjde inte länge innan hon flyttade till honom i Borås och idag har de 3 barn och ska gifta sig i Maj (det har ni väl inte missat :-) Så träffar man bara rätt så är det inte fel, det gäller nog bara att våga och inte ge upp om man träffar på nitlotter.

Ett annat litet otippat sätt att träffa någon kan ju vara i vardagen. Men då gäller det att våga ta lite chanser och inte bara stå och titta på intresseobjekt lite blygt. Har ett bra exempel på det också: Min faster och farbror träffades i kön till en matbutik och de började prata. Idag är de gifta och har varit det i bra många år och har 2 barn! Bara för att de vågade ta steget och börja prata när man står i nåt av det tråkigaste som finns: En matkö!!!!

Ja, det finns lite otippade sätt/ställen att träffa någon på bara man vågar! Har ni några bra exempel på vart man kan träffa någon eller vet ni några som har träffats på ett litet annorlunda sätt???


                             

Kommentarer
Postat av: ullis

måste bara berätta att ja hånskratta åt alla som dejta på nätet.. men för nästan exakt 1 år sen så gick ja in på ekontakt bara för en rolig grej för att se va de är för männinskor som håller på med sådant....O efter några veckor va ja fast träffa min underbara sambo som ja förlovat mig med,,, o ja som aldrig skulle lämna norrk för något har nu sedan 4 mån bott nere i skåne o ja lovar de ä helt underbart... Så ja tror absolut på dejting på nätet.. men som sagt lika väl som du kan träffa idioter på krogen så kan man träffa de på nätet.. så absolut tycker ja man ska vara försiktig innan man bestämmer träff... O ja vet att i norrk känner alla, alla o alla vet allt om alla.. så varför inte ge de en chans.... kramar... hoppas du finner den rätte...

2009-02-07 @ 19:57:28
Postat av: Micke

Bloggar har jag aldrig hört talas om några som träffats :)

2009-02-07 @ 20:50:25
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Svansen

R och jag träffades på Otten lilla dansgolvet för sex år sen. Jag ville bara knulla och R ville dejta, haha. Och se så det gick=)

2009-02-08 @ 19:28:55
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se