Möbelmässan 2009

Hemma igen!! Det har varit 2 intensiva men sjukt roliga dagar. Är helt slut nu efter att ha gått i så mycket, av alla intryck och även efter en mycket rolig kväll igår! Men en liten sammanfattning av mässan ska jag väl ändå orka skriva ner:

Måste säga att jag tycket det var en mycket bra mässa. Den kändes fräsch. Till min stora lycka så är det mycket rosa som gäller! Det som förra året var grönt och lila är nu rosa och lila. Men överhuvudtaget så var det mycket färger! Mycket starka och roliga färger. Det märks att vi börjar tröttna på det mörka, dystra och färglösa, nu ska det synas ordentligt!!!! En stor förändring inom möbelväg var nog annars att det högblanka som har varit riktigt hett en tid nu har börjat mattas ner (bokstavligen talat) så nu är det bara vitt och svart som gäller istället, utan glansen! Tycker att högblankt är snyggt men jag tycker nog ändå att det är bra att det börjar komma alternativ för det är inte alltid högblankt är praktiskt! Ek som är väldigt starkt på möbelfronten finns kvar men inte i lika mycket utsträckning som det brukar......
Det var inte lika mycket romantiskt som det var förra året heller, nu var det lite mera rakt och färgsprakande istället!!
Är det nåt ni undrar över när det gäller mässan så fråga gärna! Nu väntar jag på att våra nya möbler ska komma in så att man kan göra om i butiken.....

Tog hur mycket bilder som helst, men här kommer ett litet urval....





Den snyggaste tv bänken!! Arctic från Voice i rosa!! Tyvärr tror jag inte den rosa kommer ut till butik var bara till mässan hörde jag ryktas om....



Grym tavla i Voice montern....



Vet faktsikt inte vad märket på denna stol heter men den var riktigt grym! En tv där fram och högtalare i ryggstödet vilket gör att ljudet inte hörs utanför, bara om man sitter i den. Tänkt till bibliotek men tänk vad kul att ha en sån hemma....



En så fin bäddning med Kylie Minouge som inspiration..... Jag som ska fixa mitt sovrum, kanske kan vara en idé??!



Årets Lamino från Swedese helt i vitt! Vit betsad med vitt skinn... snygg!!!!!!!



Så himla kul idé!! Perfekt med små klistermärken för att piffa till sina tråkiga schampo flaskor!!



Ett av alla nya tyger från Furniova. Tänk en soffa med detta!!!! Älskar!!!



Marimekkos monter... är faktsikt lite besviken på den. Hade hoppats på många nya snygga tyger men det var inget som jag direkt föll för.....

Kommentarer
Postat av: Micke

Den där stolen är som gjord för att spela typ racing-spel i, med ratt :) Annars verkar det skoj med möbelmässa, skulle åkt på den en gång när jag jobbade på snickeri, men det blev inte så :(

2009-02-06 @ 21:41:13
URL: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se