Lillan is back!

Vi har hittat Lillan (Tyras katt som har varit borta i en vecka). Hon låg under soffan hela tiden!




Nej skoja bara hon låg inte alls där. Men vi har hittat henne! Hon försvann för en vecka sen från lägenheten helt utan spår och inget var öppet. Det har varit ett mysterium men ikväll när Lisa och Sandra stog på Tyras balkong och rökte så såg de helt plötsligt Lillan nedanför. Så jag och Tyra sprang ut och när Tyra ropade "Lillan" så hörde man en massa maju från busken. Men det var inte så lätt att få tag på henne för hon är ju så rädd så hon sprang ju iväg hela tiden. Så vi lockade med mat men det hjälpte inte heller. Då tog vi ut Akilles (Tyras andra katt) för honom tycker Lillan om och då vågade hon sig fram lite. Sen kom det en massa bilar som skulle ner på gården och köra men de stopade jag (tre bilar med typ 20 pers). Lisa hämtade även kattlådan för hon trodde att Lillan skulle tycka att det luktade som hemma då, vet inte riktigt hur det luktar hemma hos Lisa men det funkade inte så bra. I över en timme höll vi på innan vi fick tag på henne men nu är hon äntligen hemma. Vilket fredagsäventyr!



Äntligen hemma!




Hela kattligan!

Kommentarer
Postat av: Micke

Fy fasen vad skönt. Det där har jag tänkt på rätt mycket ändå fast jag inte känner Tyra eller nån annan av er. Skönt att Lillan är tillbaka, detta gjorde min kväll :)

2009-04-11 @ 00:21:21
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Linda

Åha vad häligt att hon är hemma. Tyra måste vara överlycklig!!! Jag har tyckt så synd om både Lillan o Tyra - hemska tanke!



kram kram

2009-04-12 @ 13:41:48
URL: http://lindasxtravaganza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se