Här köps inget under 10%

Ok jag har faktiskt hunnit med en Marre sak till idag. Jag och Ida skulle köpa lite vin på systemet (vart annars). Där hittade vi en ny vinsort som vi tänkte vi skulle prova. Vi ställer oss i den långa kön som dessutom fylls på efter oss. När jag ställer flaskan på bandet så ser jag procent halten som står på etiketten och skriker lite för högt till Ida:

- "Bara 8,5 procent ska vi verkligen ha det här?" 


Ida svarar lika högt hon: "Va, nej det kan vi inte du får hämta en ny!"


Så jag tar tillbaka flaskan från kassörskan och går tillbaka förbi den långa kön och hämtar en annan flaska. Japp här ser ni två som enbart köper alkohol för att bli fulla och det vet alla som var på systemet också! Vi är mogna tjejer vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se