Baksidan med att vara fin

Att tvätta ett hår som väger 10 kg och är en meter långt är inte att rekomendera. Trodde jag skulle få wiplash eller nån annan skada av att mitt huvud tyngdes bak så mycket. Jag som inte direkt älskade att tvätta håret innan älskar det ännu mindre nu. Sen kom ju det som är ännu värre. Att blåsa håret torrt. Det är nåt av det tråkigaste som finns tycker jag och nu tar det typ en halvtimme att göra det. Kul! Ska kanske skaffa dreads istället då behöver man aldrig tvätta håret har jag hört?!

Hittills har det faktsikt inte varit någon höjdar upplevelse med hårförlängning. Det har gjort ont, jag har inte kunnat sova och huvudet har kännts tungt (bokstavligt talat). Men det blir säkert bättre när man vänjer sig. Sen så kommer Fia snart och ska klippa in det så då kommer det nog se bättre ut så att jag kan ha det utsläppt för hittills har det sett risigt ut.

För er som undrar vart jag har köpt håret kan jag berätta att jag hittade en liten frisör i Borås som hette Sipan frisörsalong som sålde hår. Det var ganska billigt men därav inte så bra kvalite och väldigt tunna slingor. Men eftersom det här är första gången och jag ville testa vad jag tyckte tyckte jag det kunde vara ett bra förstagångs-testa hår. Gillar jag det och vill fortsätta med det beställer jag nog hår med bättre kvalite.

Nej ska väl fortsätta att blåsa håret nu då. Tröttnade liksom efter en stund (efter en kvart ungefär). Glad påsk!



Såhär kan jag nog inte få håret att stå längre.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Bloggtoppen.se